Što je remarketing? Detaljan vodič za početnike 1. dio
Istraživanja pokazuju da online poslovanja i e-commerce platforme tek oko 3% posjetitelja uspiju pretvoriti u kupce i to u najboljem slučaju. Drugim riječima, od 100 potencijalnih prodaja ostvarit će te prosječno 3. Glavni uzrok tome je proces koji zahtjeva 6 do 8 kontakata prije nego se posjetitelj odluči kupiti nešto u vašoj trgovini.
Tu nailazimo na ogroman problem jer se većina posjetitelja koje smo spomenuli nikad više neće vratiti u vaš online dućan kako bi završili kupovinu. Kako onda ispratiti situaciju i osigurati tih 6 do 8 kontakata koji su neophodni ne bi li zadobili njihovo povjerenje i pozornost? Rješenje je online remarketing.
Sve što trebate znati o remarketingu, kako funkcionira i kako započeti u samo nekoliko minuta nalazi se u nastavku. Slobodno skočite na poglavlje koje vas zanima:
- Što je Ad Remarketing?
- Vrste remarketinga
- Na kojim platformama je moguće pokrenuti Remarketing oglase?
- Remarketing na društvenim mrežama
- Kako postaviti Google Ads Remarketing kampanju u samo nekoliko minuta?
Možda će vas zanimati:
Kako odabrati društvenu mrežu za vašu malu tvrtku?
Društvene mreže dokazale su se kao jedan od najboljih alata dostupnih za digitalni marketing. Od besplatnih računa do plaćenog oglašavanja, društvene mreže su…
Google Big Query: Alat za automatizaciju Google oglasa
Big Query je skladište podataka tvrtki iz kojeg se omogućavaju vrlo brzi SQL zahtjevi preko procesorske snage Google-ove infrasturkture. Jednostavno, premjestite…
Što je Ad Remarketing?
Ad Remarketing, postupak poznat također kao remarketing, je proces u kojem ciljate korisnike koji su prethodno stupili u kontakt s vašom stranicom ili društvenim mrežama, a nisu ostvarili željenu akciju (upit, kupovinu, registraciju, download…).
Na primjer, ako netko posjeti vašu stranicu i pogleda više različitih podstranica ali ne ispuni kontakt formu ili ne obavi kupnju, remarketing je alat koji vam omogućava da ponovo pristupite toj osobi. Remarketing radi preko pixela i kolačića tako da vam email i kontakt podaci koje nemate nisu ni potrebni. Nakon što netko dođe na vašu stranicu i napusti je prije nego što obavi kupnju omogućeno vam je da pokrenete kampanju koja cilja takve posjetitelje, a kojom će te komunicirati dodatne marketinške poruke.
Za racionalnu raspodjelu marketinškog budžeta neophodno je uzeti u obzir i posjetitelje koje ste već privukli te ih retargetirati prilagođenim personaliziranim oglasima i porukama. Ulaganje čitavog budžeta u privlačenje novih posjetitelja jednako je bacanju dijela budžeta.
Sad ćemo pogledati malo detaljnije kako retageting ustvari funkcionira.
Kako remarketing funkcionira?
Kad korisnik posjeti vašu stranicu, označite ga kolačićem ili pixelom. Time omogućavate ciljanje tog korisnika prilagođenom marketinškom porukom kad god je online.
Na primjer, nedavno sam pretraživao web shopove kako bih kupio chia sjemenke ali nisam našao ništa što bi me zanimalo i pretraživanje je prošlo bez kupovine. Završio sam pretraživanje i nastavio sa svojim danom. Nekoliko dana kasnije, kad god bi bio online, na Facebooku ili na portalima, dobivao sam oglase koji mi prikazuju ponudu chia sjemenki.
I to nije slučajnost. Nisu mi se ti oglasi prikazivali pomoću nekakve magije ili čuda. Web shopovi koje sam posjećivao imali su instaliran tag koji je na moj preglednik instalirao kolačić i preko tog kolačića (cookie) iz trgovine su mi mogli servirati oglase koji su usklađeni s mojom pretragom.
Remarketing je prilično jednostavan proces:
- Prvi korak je instalacija taga na web stranicu preko kojeg se prati ponašanje posjetitelja.
- Nakon što posjetitelji dođu na vašu stranicu, instalirani tag ih označi i prati preko pixela ili kolačića. Zapamtite, nakon stupanja na snagu GDPR-a obavezni ste tražiti dopuštenje posjetitelja za postavljanje kolačića ili praćenje preko pixela.
- Nakon toga oglašivač pokreće kampanju koja cilja te posjetitelje informacijama koje su povezane s onime za šta su pokazali interes.
Da li je remarketing isplativ? Svakako da je i ove brojke to dokazuju:
70%
emarketing 70% povećava vjerojatnost da prijašnji posjetitelji postanu kupci
SIGURNIJE KONVERZIJE
147%
Ako je ispravno postavljen, remarketing može povećati stopu konverzije za 147%.
CTA NA STEROIDIMA
500%
Istraživanja pokazuju da remarketing povećava broj pretraga branda za do 500%.
JAČANJE BRANDA
700%
Izlaganjem publike unaprijeđenim oglasima, ukupan broj posjetitelja može se povećati 700%.
PORAST POSJETITELJA
Prednosti remarketinga: Zašto su remarketing oglasi bolji od normalnih display oglasa?
Brojni su razlozi zbog kojih su remarketing oglasi bolji od uobičajenih display oglasa.
Iako će klasična display kampanja osigurati brojne klikove, među njima će biti veliki dio onih koji nisu vaši potencijalni kupci (čak i uz sve raspoložive opcije ciljanja). Za razliku od toga, remarketing kampanja omogućava vam da ciljate ljude koji su pokazali interes za određenu stranicu ili kategoriju vaše web stranice koja potvrđuje njihov interes za vaš proizvod ili uslugu.
To znači da je vaša šansa za prodaju značajno porasla. Zašto? Zato što sada ciljate samo onu publiku koja je prethodno pokazala interes za ono što nudite! U suštini, to je oglašavanje “toploj” publici, publici koja je već stupila u kontakt s vašom ponudom pokazujući znakove da se dobro uklapa u ono što nudite.
Veliki dio klikova koje ostvarite preko klasične display kampanje bit će od korisnika koji uopće nemaju interes za vašu ponudu i ne posjeduju nikakav prodajni potencijal.
Remarketing je odličan za:
Izradu personaliziranih oglasa: Možete posjetitelje vaše stranice podijeliti u kategorije ovisno o ponašanju koje su pokazali te im potom servirati prilagođene oglase. Na primjer, trgovina elektroničkom opremom može ciljati oglasima koji prikazuju ponudu prijenosnih računala onima koji su pregledavali kategoriju prijenosnih računala, a oglase koji prikazuju ponudu printera posjetiteljima koji su pregledavali kategoriju printera. Dobar performance manager pronaći će i segmentirati brojne specifične skupine posjetitelja što omogućava remarketing kampanjama ostvariti povrate investicije kakvi nisu mogući niti kod jedne druge vrste kampanje, čak ni search kampanje.
Povećanje broja konverzija: Remarketing, ako je strategija ispravno postavljena, omogućava najniže moguće cijene konverzije i značajno nižu cijenu po akviziciji. Time ne samo da se podiže prihod već se i značajno utječe na samu kvalitetu Google Ads računa što na poslijetku dovodi do spuštanja cijene po kliku/konverziji na razini čitavog računa.
Izgradnja svijesti o brandu: Vrlo mali broj posjetitelja će se odlučiti na kupnju od branda koji prvi put vidi i prema kojem nema povjerenje. Istraživanja pokazuju da korisnici u Google pretragama prvo traže ime branda (branda koji im je poznat), a tek potom cijenu i osvrte. Ako tome dodamo podatak iz druge studije koja pokazuje da je potrebno između 6 i 20 izlaganja oglasu (ovisno o industriji) da bi ga korisnik opazio, zapamtio brand i povezao ga s ponudom koju nudi, jasno je da vam je potrebna visoka frekvencija, a remarketing kampanje nude upravo to, visoku frekvenciju izlaganja oglasu publici koja je već stupila u prodajni proces.
Vrste remarketinga
Brojne su vrste događaja prema kojima možete postaviti remarketing oglase, od pojma pretrage, namjere, vrsti posjeta itd. Svaki od njih kad je pravilno primijenjen efikasno vraća promet na stranicu i povećava prodaje ili upite. Pogledajmo malo detaljnije svaku od vrsta remarketinga.
1. Remarketing osnovne web stranice
Općenito ciljanje web stranice najčešća je vrsta remarketinga. Ovu vrstu možete koristiti na platformama poput Facebook, Twitter, Google Ads, Bing ili LinkedIn.
U osnovi, imate na raspolaganju više različitih opcija ciljanja osnovne stranice. Najčešći način stvaranja publike za ovaj tip remarketinga je izrada liste svih posjetitelja u zadnjih 30 do 90 dana.
Ovakva konfiguracija znači da će svi posjetitelji koji su posjetili bilo koju stranicu na vašem webu u proteklih 30 dana primati dodatne prilagođene oglase. Kompleksnije rješenje je da se lista formira preciznije tako što će biti isključeni posjetitelji određene stranice na vašem webu. Na primjer, možda vam nije potrebno da prikazujete oglase onima koji su već postali vaši kupci ili su već ostavili svoje kontakt podatke. Time smanjujete potrošnju oglasa i racionalnije raspoređujete budžet.
Možete, također, remarketing oglase prikazati onim posjetiteljima koji su posjetili određenu stranicu na vašem webu (stranica s cijenama npr.) ali nisu ništa kupili. Taj postupak vam omogućava da oglas izradite da komunicira vrlo specifičnu poruku. Dobar primjer je online trgovina odjećom. Teško bi bilo personalizirati oglase ako bi ciljali sve posjetitelje stranice.
Ali ako bi ciljali posjetitelje prema:
Muška odjeća
Ženska odjeća
Mogli bi izraditi oglase čiji je sadržaj poseban i personaliziran.
Remarketing osnovne web stranice najčešće se izvodi na platformama poput Facebvook-a, Google partnerskih stranica i još nekih društvenih mreža. Sjećam se kampanje za jednog klijenta, trgovinu sportske opreme, kojoj smo remarketingom dosegli ROI (povrat investicije) od 1400% i snizili CPA za 73%. Osnovna strategija bila je ciljanje korisnika koji su pokazali namjeru za kupnjom ali nisu kupili, oni su bili primarna ciljna skupina.
2. Remarketing liste za Search oglase
Google Ads omogućavaju vam ciljanje posjetitelja remarketing oglasima u trenutku kada pretražuju relevantan proizvod u Google pretrazi. Taj je postupak moguć zbog postupka koji se zove Remarketing list for Search Ads, poznatije kao RLSA.
Korisni su jer omogućavaju postavljanje viših licitacija za one osobe koje su već u nedavnoj prošlosti posjetili vašu web stranicu jer kod njih postoji veća vjerojatnost da će postati kupci. Proces je vrlo jednostavan.
Prvo korisnik dolazi na vašu stranicu, poput rentalcars.com.
Po dolasku na stranicu označeni su kolačićem ili pixelom.
Sad recimo da imate namjeru prikazati svoj oglas u rezultatima Google pretrage za ključnu riječ “rent a car zagreb”.
Umjesto ciljanja visokom licitacijom svih osoba na svijetu koje pretražuju „rent a car zagreb“ možete ciljati samo osobe koje su već bile na stranici i pretražuju ciljanu ključnu riječ.
RLSA je izvrstan način za ponovno ciljanje posjetitelja vašeg weba jednom kad opet budu pretraživali relevantne ključne riječi.
3. Email remarketing
Remarketingom se može, isto kao kod metoda iznad, ciljati email. Email remarketing pruža opciju identificiranja potencijalnih kupaca prilagođenim oglasima koji se prikazuju na vrhu njihovog inbox-a.
Neke platforme nude i CRM remarketing koji može ciljati osobe s vaše mailing liste čak i ako nisu otvorili vaš mail ili newsletter.
Na kojim platformama je moguće pokrenuti remarketing?
Kako bi pokrenuli remarketing kampanju potreban vam je software na kojem će te riješiti tehnička pitanja neophodna za realizaciju, poput pixela i kolačića za praćenje, izgradnje publike, izvješća i segmentacije korisnika. Možete odabrati neke od platformi koje ćemo u nastavku predstaviti. Neke od njih su namijenjene samostalnom upravljanju dok su neke postavljene tako da voditelji platforme upravljaju i vašim kampanjama. Na vama je da odaberete koju će te koristiti, ovisno o tome koja je potrebna razina vanjskog sudjelovanja. Važno je da zapamtite da upravljanje ovakvim računom nije samo konfiguracija oglasa, najvažnija radnja je optimizacija, a za to je potrebno iskustvo i visoko razvijene analitičke sposobnosti. U protivnom, bacit će te velik dio budžeta. Dodatno, ako se odlučite za platformu koja pruža i uslugu vođenja, radije dva puta razmislite. Uvijek je bolje naći malu agenciju koja vam može posvetiti dovoljno vremena i iz uloženog izvući maksimalnu ekonomsku korist.
Evo i nekih izvrsnih platformi među kojima možete odabrati jednu za sebe.
Google Ads
Google Ads je najpopularnija platforma za oglašavanje u velikoj većini svijeta. Sa sučeljem koje je jednostavno koristiti i koje se vrlo brzo postavlja, omogućava pokretanje remarketing oglasa unutar dva tri dana. Postavljanje remarketing kampanje u Google Ads je vrlo izravno, potrebno je omogućiti remarketing, izraditi remarketing listu i izraditi prilagođene oglase koji će korisnike na listama potaknuti na angažman.
AdRoll
Uz pomoć AdRoll platforme jako je jednostavno postaviti, izvršiti i analizirati remarketing kampanje. Podržava sve popularne mreže, poput Google, Facebook i Twitter, pa je moguće slijediti korisnike porukama gdje god da se nalaze dok su online. Ako se dvoumite između AdWords i AdRoll platforme, AdRoll ima puno veći doseg i jednostavniji je za postavljanje.
Perfect Audience
Ovo je još jedna platforma koja je vrlo jednostavna za korištenje. Nudi remarketing na webu, aplikacijama i Facebooku. Ne naplaćuju postavljanje računa niti imaju postavljen minimalni limit potrošnje što ovu platformu čini izvrsnim alatom za male tvrtke.
Ovime ćemo završiti prvi dio vodiča. Do drugog dijela malo proučite opcije koje sam vam tu izložio, odaberite platformu koja vam najviše odgovara i pratite nas dalje kako bi sve u drugom dijelu doznali na koji način se točno postavljeju kampanje.
Ako vam se to sve skupa čini komplicirano ili jednostavno nemate vremena, kontaktirajte nas i mi ćemo vam osigurati stabilan i visok povrat na uložena sredstva.